پایگاه دغدغه های فرهنگی

*مسابقه بزرگ کتابخوانی اسرار رنج ها *
باجوایز ارزنده مادی و معنوی
مرکز پخش :
09140708085
03537268440
برای کسب اطلاعات بیشتر
www.darozzekr.com
مراجعه نمایید.

آخرین نظرات
پیوندها

حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی و حضوری جهادی

يكشنبه, ۴ فروردين ۱۳۹۲، ۱۰:۴۶ ق.ظ

امام خامنه ای در پیام نوروزی خویش امسال را با عنوان سال "حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی"  نام گذاری کردند. دلیل این نام گذاری همان طور که در پیام خود معظم له نیز ذکر شد؛ از یک سو به دلیل حوادث و اتفاقات به وجود آمده در طی سال 91 بود و از طرف دیگر با نگاه به حوادث پیش رو در سال 92 بود.


تحریم ها و اشکالات داخلی

همان طور که ایشان نیز اشاره کردند؛ سال 91 سال پر فراز و نشیبی برای ملت ایران بود. فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم ها و اشکالات داخلی و برخی کوتاهی ها و سهل انگاری ها برای ملت علی الخصوص برای اقشار ضعیف و کم درآمد بسیار سنگین و طاق فرسا بود. البته این فشارها هیچ گاه باعث نشد که مردم عزیز ما نسبت به اصل نظام و انقلاب دلسرد و نا امید شوند و همواره در کنار تمامی انتقاداتی که نسبت به مسئولین دارند؛ نسبت به اصل این نظام و انقلاب وفادار هستند و هر جا لازم باشد با حضور خود در صحنه ها این وفاداری خویش را اعلام می نمایند. که نمونه بارز این حضورها حضور همه ساله مردم در راهپیمائی 22 بهمن ماه است که امسال به لطف پروردگار پرشورتر از سال های پیش برگزار شد. همچنین همانطور که مقام معظم رهبری-مدظله- نیز اشاره کردند؛ حضور پرشور و باشکوه مردم عزیز خراسان شمالی در سفر مهر ماه معظم له به این استان نیز نمونه بارز دیگری از وفاداری مردم به اصل این نظام و انقلاب است.

معظم له نیز با تأئید این مطلب که به مردم فشار می آید در بیانات خویش در جمع مردم آذربایجان فرمودند: «خب، امسال شما دیدید در این راهپیمائى، مردم چه کردند. نمی شود گفت مردم از گرانى و مشکلات شکایتى ندارند؛ چرا، گرانى هست، مشکلات اقتصادى هست، مردم هم آن را لمس میکنند - مخصوصاً طبقات ضعیف - اما این موجب نشد که مردم بین خودشان و نظام اسلامى فاصله بیندازند. مردم می دانند که آن دست قدرتمندى که بتواند این مشکلات را حل کند، نظام اسلامى است؛ آن اسلام عزیز و اسلام مقتدر و مسئولانى است که به اسلام پایبندند؛ اینها می توانند مشکلات را برطرف کنند. تسلیم شدن در مقابل دشمنان، مشکلى را برطرف نمی کند.»

 

برنامه استکبار جهانی در دو عرصه سیاست و اقتصاد

 

 اقتصاد

 همچنین ایشان به برنامه استکبار جهانی برای ملت ایران در تمامی عرصه ها علی الخصوص دو عرصه اقتصاد و سیاست اشاره کردند و با ذکر این مطلب که استکبار جهانی صراحتاً گفته قصد فلج کردن ملت ایران را دارد؛ فرمودند: «در عرصه‌ی اقتصاد، گفتند و تصریح کردند که می خواهند ملت ایران را به‌وسیله‌ی تحریم فلج کنند؛ اما نتوانستند ملت ایران را فلج کنند و ما در میدان های مختلف، به توفیق الهی و به فضل پروردگار، به پیشرفت های زیادی دست پیدا کردیم»

 

سیاست

در عرصه سیاست نیز مقام معظم رهبری-مدظله- با اشاره به دو برنامه اصلی استکبار که یکی منزوی کردن ملت ایران در عرصه جهانی، و دیگری ایجاد شک و دو دلی در مردم ایران فرمودند که در هر دو عرصه اوضاع بالعکس آن چیزی که استکبار برای آن برنامه ریزی کرده بود اتفاق افتاد. در عرصه منزوی کردن ملت ایران با اشاره به برگزاری پرشور اجلاس جنبش عدم تعهد فرمودند: «در زمینه‌ی انزوای ملت ایران، نه فقط نتوانستند سیاست های بین‌المللی و منطقی ما را محدود کنند، بلکه حتی نمونه‌هائی از قبیل اجلاس جنبش غیر متعهدها با حضور تعداد کثیری از سران و مسئولان کشورهای جهان در تهران تشکیل شد و عکس آنچه را که دشمنان ما می خواستند، رقم زد و نشان داد که جمهوری اسلامی نه فقط منزوی نیست، بلکه در دنیا با چشم تکریم و احترام به جمهوری اسلامی و به ایران اسلامی و به ملت عزیز ما نگریسته می شود.»

 

رخدادهای پیش رو در سال 92

ایشان با اشاره به حوادث پیش رو در سال 92 با اشاره به این مطلب که دشمنی دشمن کاسته نمی شود؛ بلکه باید تلاش و تحرک ملت ایران بیشتر شود فرمودند: «سال ۹۲ برابر چشم‌انداز امیدوارانه‌ای که به لطف پروردگار و همت مردم مسلمان برای ما ترسیم شده است، سال پیشرفت و تحرک و ورزیدگی ملت ایران خواهد بود؛ نه به این معنا که دشمنیِ دشمنان کاسته خواهد شد، بلکه به این معنا که آمادگی ملت ایران بیشتر و حضور او مؤثرتر و سازندگی آینده‌ی این ملت به دست خودشان و با همتِ با کفایت خودشان ان‌شاءالله بهتر و امیدبخش‌تر خواهد شد.»

 

عرصه اقتصاد

ایشان در عرصه اقتصاد با اشاره بدین مطلب که بحث تولید ملی که در سال پیش مطرح شد؛ مسأله ای دراز مدت است که در یک سال به انجام نمی رسد فرمودند: «در عرصه‌ی اقتصاد، به تولید ملی باید توجه شود؛ همچنان که در شعار سال گذشته بود. البته کارهائی هم انجام گرفت؛ منتها ترویج تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه‌ی ایرانی، یک مسئله‌ی بلند‌مدت است؛ در یک سال به سرانجام نمی رسد.»

 

عرصه سیاست

مقام معظم رهبری-مدظله- با اشاره به انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری به عنوان مهم ترین رخداد سیاسی سال 92 برای ملت ایران با توصیه به مردم برای حضور پرشور و حداکثری در پای صندوق های رأی فرمودند: « در زمینه‌ی امور سیاسی، کار بزرگ سال ۹۲، انتخابات ریاست جمهوری است؛ که در واقع مقدرات اجرائی و سیاسی، و به یک معنا مقدرات عمومی کشور را برای چهار سال آینده برنامه‌ریزی می کند. ان‌شاءالله مردم با حضور خودشان در این میدان هم خواهند توانست آینده‌ی نیکی را برای کشور و برای خودشان رقم بزنند.»

 

حضور جهادی مردم در دو عرصه اقتصاد و سیاست

در نهایت ایشان با توصیه کلی به مردم که باید حضورشان در دو عرصه اقتصاد و سیاست، یک حضور جهادی باشد فرمودند: «البته لازم است هم در زمینه‌ی اقتصاد، هم در زمینه‌ی سیاست، حضور مردم حضور جهادی باشد. با حماسه و با شور باید وارد شد، با همت بلند و نگاه امیدوارانه باید وارد شد، با دل پر امید و پر نشاط باید وارد میدان ها شد و با حماسه‌آفرینی باید به اهداف خود رسید.»


برگرفته از:

1- بیانات در دیدار مردم آذربایجان در آستانه سالروز قیام 29 بهمن 1356 مردم تبریز، 1391/11/28

2- پیام نوروزى به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۲، سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی

3- راسخون


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
*به منظور تبلیغ فرهنگ اسلامي هرگونه كپي برداري با ذکر منبع مجاز مي باشد. (www.daghdaghe.blog.ir)