پایگاه دغدغه های فرهنگی

*مسابقه بزرگ کتابخوانی اسرار رنج ها *
باجوایز ارزنده مادی و معنوی
مرکز پخش :
09140708085
03537268440
برای کسب اطلاعات بیشتر
www.darozzekr.com
مراجعه نمایید.

آخرین نظرات
پیوندها

فتنه ۸۸ بخاطر تخلف از قانون بود/ همه تابع قانون باشند

دوشنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۳:۳۵ ب.ظ


                            انتخابات

حضرت آیت‌الله  امام خامنه‌ای امروز در فاصله سی روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، برای سومین‌بار از ابتدای سال ۹۲، خسارات فتنه ۸۸ را ناشی از بی‌توجهی به قانون اعلام کردند. ایشان هفته گذشته نیز در دیدار با دست‌اندرکاران انتخابات، راه اساسى پیش نیامدن مشکلات انتخاباتى -نظیر آنچه در سال ۸۸ رخ داد- را التزام همه به قانون دانسته بودند و در دیدار اول سال در حرم امام رضا علیه‌السلام، عدم تمکین از قانون را علت حوادث سال ۸۸ خواندند.

امام انقلاب اسلامی امروز در دیدار جمعی از مردم فرمودند:
شوراى محترم نگهبان طبق وظائف قانونى خود، آن کسانى را که صلاحیت دارند، به مردم معرفى خواهد کرد. همه هم باید تابع قانون باشند. آنجائى اشکال پیش مى‌آید که
تخلف از قانون انجام میگیرد.

سال 88
اشکالاتى که وارد شد، خسارتى که به کشور وارد کردند و نگذاشتند کشور و ملت طعم آراء چهل میلیونى را درست بچشد، به خاطر تخلف از قانون بود. یک عده‌اى یا براى خاطر اغراض نفسانى، یا هدفهاى خلاف سیاسى، یا هرچه - حالا در آن زمینه نمیخواهیم قضاوتى بکنیم- از قانون تخلف کردند، خطا کردند، از راه غیر قانونى وارد شدند؛ هم به خودشان صدمه زدند، هم به ملت صدمه زدند، هم به کشور صدمه زدند.

راه درست، راه قانون است. همه تابع قانون باشند، همه تسلیم قانون باشند
. گاهى ممکن است یک قانون، صددرصد درست هم نباشد، اما از بى‌قانونى بهتر است. گاهى ممکن است در یک بخشى، یک خطائى هم از مجرى قانون سر بزند که من و شما بفهمیم او در اجراى قانون این خطا را کرده است؛ اما اگر نتوانیم آن را از طریق قانونى اصلاح کنیم، تحمل آن بهتر است از این‌که باز بى‌قانونى کنیم.
دریافت کلیپ صوتی


برگرفته از سایت امام خامنه ای

  • دغدغه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
*به منظور تبلیغ فرهنگ اسلامي هرگونه كپي برداري با ذکر منبع مجاز مي باشد. (www.daghdaghe.blog.ir)